تفاوت طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ


تفاوت طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

بسیاری از مشاغل تفاوت بین هزینه های طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ را درک نمی کنند و در نهایت همه آن را در یک سطل می اندازند.وب سایت شما می تواند یکی از موثرترین ابزارهای شما برای افزایش سود باشد. چیدمان، محتوا و جریان ناوبری مناسب به تبدیل بازدیدها از تماشاگران منفعل کنجکاو به اقدام و فروش مستند کمک می کند. این بدان معنا نیست که باید زیر چتر بازاریابی قرار گیرد.

مهم است که بودجه خود را سازماندهی کنید و پول کافی برای پرداخت کمپین های دیجیتال مارکتینگ موثر تعیین کنید. ممکن است با جدا نکردن این دو دسته از هزینه‌ها، بهره‌گیری از برخی فرصت‌های واقعی را از دست بدهید. ما به شما نشان خواهیم داد که چه چیزی در زیر هر ستون قرار می گیرد و مزایای جدا نگه داشتن هزینه های طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ چیست.

فهرست مطالب

آشنایی با هزینه های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد تا به مخاطبانی که به آنچه ارائه می‌دهید جذب می‌شوند دسترسی پیدا کنید. اگر فروشگاه مبلمان شما در محدوده قیمتی متوسط ​​به فروش می رسد، ممکن است بخواهید برای اولین بار به جوانانی که به تنهایی زندگی می کنند دسترسی داشته باشید که عملی بودن را بیش از هر چیز دیگری ارزش می دهند. فروشگاه‌هایی که در مجموعه‌های گران‌قیمت‌تر متخصص هستند، می‌توانند افراد جمعیتی مسن‌تر با درآمد قابل مصرف‌تر را هدف قرار دهند.

اینجاست که تفاوت بین هزینه های طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ ظاهر می شود. شما باید مطمئن شوید که به اندازه کافی بودجه تلاش های خود را تامین می کنید تا نتایج قابل اندازه گیری را مشاهده کنید. بیایید به برخی از ویژگی های مهم بازاریابی دیجیتال که برای کمک به تلاش های تبلیغاتی استفاده می شود نگاه کنیم.

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به شما کمک می کند تا محتوای خود را در رتبه بندی موتورهای جستجو بالاتر ببرید. اگر شخصی به دنبال یک صندلی راحتی چرمی جدید از یک فروشگاه مبلمان در نزدیکی خود است، می‌خواهید کسب و کار شما در بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) او در Google، Bing یا هر موتور جستجوی دیگری که در حال استفاده است، ظاهر شود.

ملاحظات هزینه:

بهینه سازی موتورهای جستجو می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، برخی رایگان و برخی بر اساس هزینه. این هزینه‌های مبتنی بر کارمزد بر بودجه شما تأثیر می‌گذارد – در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و بک لینک و تجزیه و تحلیل رقبا مانند SEMrush به اشتراک خدمات ماهانه نیاز دارند. برای یافتن با ارزش ترین کلمات کلیدی، عبارات و تحلیل های تبلیغاتی باید هزینه پرداخت کنید. داده های عالی رایگان نیست.

تبلیغات به ازای هر کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) (مثال: Google Adwords) به کسب و کارها و بازاریابان اجازه می دهد تا تبلیغات هدفمندی ایجاد کنند که وقتی کاربران عبارات خاصی را در موتور جستجو وارد می کنند ظاهر می شوند. بهترین تبلیغات دقیقاً مطابق با آنچه کاربر نیاز دارد مطابقت دارد و آنها را به صفحه ای هدایت می کند تا آنچه را که می خواهد به آنها ارائه دهد. اگرچه نسبت به نتایج ارگانیک به‌دست‌آمده از تکنیک‌های سئو کارایی کمتری دارد، اما وقتی یک کپی‌رایتر ماهر دارید که تبلیغات شما را ایجاد می‌کند، آنها همچنان می‌توانند برتری بیشتری نسبت به سایر رقبای محلی به شما بدهند.

ملاحظات هزینه:

تبلیغات PPC یکی از محبوب‌ترین شکل‌های بازاریابی دیجیتال است و بنابراین، نیاز به توضیح کمی در مورد اینکه چه چیزی قیمت را تعیین می‌کند، دارد، با این حال، یک مرور اجمالی اعداد و ارقام از این روش بازاریابی به این صورت است:

  • این تبلیغات پولی است که قرار است در صفحات نتایج جستجو ظاهر شود. شما بودجه خود را بر اساس کلیدواژه‌هایی که می‌خواهید پیشنهاد بدهید (به هزینه استفاده از SEMrush برای این تحقیق در بالا مراجعه کنید) و تعداد نمایش‌هایی که قصد دارید تعیین کنید. کلمات کلیدی/عبارات محبوبی که برای صنعت یا مکان شما مهم هستند ممکن است به طور قابل توجهی بالاتر از عبارات جستجوی کمتر محبوب باشند. شما باید روی این کلمات “مناقصه” بدهید.

مثال: کلمه کلیدی “بیمه” یکی از گران ترین کلمات کلیدی است و برای تبلیغ کنندگان بیش از ۵۴.۰۰ دلار به ازای هر کلیک هزینه دارد، در حالی که عبارات کمتر محبوب می تواند به چند دلار هم برسد.

برندسازی و بازاریابی محتوا

برندسازی تصوری است که شرکت شما به لطف تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما از خود بر جای می‌گذارد. مردم با شنیدن نام کسب و کار شما به چه چیزی فکر می کنند؟ شرکت شما باید پاسخ اصلی به سوالاتی باشد که در مورد مبلمان دارند.

این مفهوم فراتر از ارائه یک لوگوی چشم نواز است، هرچند که مطمئنا کمک می کند. در اینجا چیزی است که هنگام تلاش برای برندسازی باید روی آن تمرکز کنید.

  • ارائه یک چشم انداز روشن از کسب و کار شما
  • داشتن یک پیام ثابت در مورد شرکت خود در تمام تلاش های بازاریابی دیجیتال
  • دادن انگیزه به مشتریان برای خرید از شما
  • ایجاد اعتماد بین شما و مخاطبان
  • کسب وفاداری مشتری

ملاحظات هزینه:

درست مانند داده های عالی رایگان نیست، محتوای عالی نیز رایگان نیست. برای جذب مخاطب و علاقه مند نگه داشتن آنها، باید سئو و بهینه سازی محتوا و مرتبط به آنها ارائه دهید. برای انجام این کار چه چیزی لازم است؟ دریابید:

  • وبلاگ های حرفه ای نوشته شده، پست های اجتماعی و کمپین های ایمیل به سطح و تخصص نویسنده بستگی دارد. شما باید به دنبال نویسنده‌ای ۴ یا ۵ ستاره باشید که بتواند مطالبی را تولید کند که به طور کامل اهداف کمپین شما را بیان می‌کند و می‌تواند برای آن کلمات کلیدی که برای تحقیق در آنها زحمت کشیده‌اید بهینه‌سازی کند. با توجه به اینکه اکثر نویسندگان برای هر کلمه هزینه دریافت می کنند، می توانید انتظار داشته باشید که وبلاگ ها بیشترین هزینه را داشته باشند.

بهینه سازی نرخ تبدیل

هدف هر تلاش بازاریابی، تعامل مداوم توسط مخاطبان هدف شماست. شما می خواهید مشتریان را به اندازه کافی الهام بگیرید تا تماس بیشتری با شما برقرار کنند. این می تواند به سادگی بازدید از وب سایت شما یا ثبت نام در لیست ایمیل باشد. تاکتیک‌های بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) به شما کمک می‌کنند تا بفهمید کاربران از سایت شما چه می‌خواهند و چگونه مطمئن شوید که آن را دریافت می‌کنند.

مهم است که آماری را در مورد اینکه چه تلاش هایی بیشترین تبدیل را برای شما به ارمغان می آورد و نقاط ضعف در کمپین های بازاریابی شما وجود دارد، مهم است. برای اطمینان از اینکه داده‌ها را به‌طور دقیق از تعاملات مختلف کاربر می‌گیرید، زمان و تلاش لازم است.

ملاحظات هزینه:

بهینه سازی نرخ تبدیل چیزی نیست که بتوانید در برگه بودجه خود به یک آیتم خط منفرد تقسیم کنید. CRO از تمام ابزارهای مختلف پولی، تبلیغات، خدمات تحقیقاتی و محتوایی که برای بهبود تلاش‌های بازاریابی دیجیتال خود خریداری می‌کنید، تشکیل شده است.

رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی باید عاملی در هر کمپین بازاریابی که طراحی می کنید باشد. این دلیل دیگری است که چرا تمایز بین هزینه های بازاریابی دیجیتال و طراحی وب مهم است. سایت هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام به شما این امکان را می دهند که از تبلیغات SEO و PPC در پلتفرم های خود نیز استفاده کنید. چگونه می توانید به طور موثر برای تلاش های خود در این فضاها بودجه بندی کنید اگر آنها را از عملیات وب سایت خود جدا نکنید؟

ملاحظات هزینه:

درست مانند Google AdWords ( یعنی شناخته شده ترین پلت فرم PPC)، فیس بوک همچنین به کسب و کار اجازه می دهد تا تبلیغات آنلاین هدفمند را در بستر اجتماعی خود ایجاد کند.

  • خدمات تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک فیس بوک بر اساس تعداد تخمینی برداشت ها از شما صورتحساب می گیرد که تا حد زیادی به مخاطب هدفی که انتخاب کرده اید بستگی دارد. این مطمئناً یافتن هزینه به ازای هر تبدیل را به روشی معنادار کمی دشوارتر می کند. در عین حال، هزینه های تبلیغات در فیس بوک زمانی که از نظر دسترسی اندازه گیری می شود، بسیار کمتر است.

بازاریابی ایمیلی هدفمند

بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می دهد که به روشی شخصی تر با مشتریان ارتباط برقرار کنید. اگر به درستی از آن استفاده می‌کنید، فقط خواسته‌هایشان را برایشان ارسال می‌کنید و شانس ادامه تعامل با شما را افزایش می‌دهید. استراتژی محتوا نیز زمانی وارد عمل می‌شود که با یک کپی ایمیل مؤثر روبرو شوید. عبارت شما باید آموزنده باشد و در عین حال کاربران را تشویق می کند تا پس از رسیدن به پایان، اقدام به انجام برخی اقدامات کنند.

ملاحظات هزینه:

همانطور که احتمالاً میلیون‌ها بار شنیده‌اید، بازاریابی ایمیلی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین ابزارهای تبدیل، تولید سرنخ و تبدیل موجود است. برای بسیاری از مشاغل، این یک ابزار رایگان (یا تقریباً رایگان) است.

  • هر چیزی که برای ایجاد کمپین های ایمیل خود استفاده می کنید (مثال: تماس ثابت یا MailChimp) سیستم مدیریت محتوای CMS شما است. این راه حل دارای ساختاری مبتنی بر کارمزد است که ممکن است یک نرخ ثابت ماهانه یا هزینه ای را از شما دریافت کند که بر اساس تعداد ایمیل هایی که در ماه به لیست مشترکان خود ارسال می کنید تعیین می شود. مطمئن باشید که می دانید برای چه چیزی هزینه می کنید و بهترین انتخاب را برای مدل کسب و کار خود داشته باشید.
  • همانطور که قبلا ذکر شد، باید محتوای ایمیل خود را به یک متخصص برون سپاری کنید. این هزینه اضافی ممکن است غیر ضروری به نظر برسد، اما می تواند در وقت گرانبهای شما صرفه جویی کند.

درک هزینه های وب سایت

ما جنبه های مختلف دیجیتال مارکتینگ را بررسی کرده ایم. به همان اندازه مهم است که از همه چیزهایی که برای حفظ یک وب سایت موثر استفاده می شود، درک خوبی داشته باشید. در اینجا مواردی است که باید هنگام بودجه بندی برای این نوع هزینه ها در نظر بگیرید.

هزینه های طراحی وب سایت

یک وب سایت خوب طراحی شده به راحتی جریان می یابد و بلافاصله کاربران را از هر دستگاه و هر اندازه صفحه نمایش جذب می کند. آنها باید بتوانند به راحتی آن را از منوهای مختلف پیمایش کنند و دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند در صفحه فرود بیابند. سئو نقش مهمی در رتبه بندی مناطق مختلف وب سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل دارد. سایت شما باید مملو از محتوایی باشد که آنچه را که از طریق تلاش‌های دیجیتال مارکتینگ به کاربران وعده داده‌اید، ارائه می‌دهد.

موارد دیگری که هنگام طراحی وب سایت خود باید در نظر داشته باشید :

  • هر گونه الزامات ADA (قانون آمریکایی های دارای معلولیت) که باید رعایت کنید
  • قوانین ایالتی یا فدرال در مورد نحوه گرفتن و اشتراک گذاری داده های کاربر
  • قوانین بین المللی مانند GDPR که برای هر شهروند خارجی که از سایت شما بازدید می کند اعمال می شود

ملاحظات هزینه:

یک وب سایت باید مردم را با برند و کالای شما درگیر کند. یک طرح، چه سفارشی و چه قالب، باید مطابق با بهترین شیوه ها و روندهای فعلی باشد. همچنین باید احساس کند که فروشگاه شماست. در مورد آن فکر کنید، ویترین فروشگاه آنلاین شما اولین تجربه ای است که خریداران آنلاین شما با شما دارند. اکثر ارائه دهندگان وب سایت طراحی وب سایت را به عنوان هزینه ای یکباره در نظر می گیرند که بخشی از راه اندازی است.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *